Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris recurs educatiu. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris recurs educatiu. Mostrar tots els missatges

21 de maig del 2015


Cal emprar els recursos disponibles que ens permetin motivar i treballar de manera cooperativa i eficient amb els alumnes, i el bloc pot ser de gran utilitat.
Com qualsevol recurs, la seva eficàcia dependrà de la utilitat que li donem. Per tant, podem usar-lo de diferents maneres, per exemple amb el bloc del professor, pot utilitzar-se com a eina introductòria o de revisió. Així com penjant algun article, vídeo o qualsevol recurs es pot treballar una activitat prèvia al nou temari. També, per penjar eines de resum, esquemes, aspectes a destacar, recordatoris o per conèixer més.

El què considero més útil és el bloc d'aula i/o dels alumnes. En el primer, es pot engrescar als alumnes propiciant activitats de participació al bloc a través d'activitats de recerca d'informació, la resposta a preguntes, la publicació d'esquemes, resums, possibles preguntes, respostes a qüestions plantejades, etc. que pugin servir per dinamitzar el procés d'aprenentatge i proporcionar un espai on quedin reflectits aprenentatges, com una activitat més. També es pot combinar amb el treball amb grup, on cada grup ha de pujar la seva tasca.
Pel que fa al bloc d'alumnes, considero que pot ser un espai on ells mateixos poden autogestionar-se en les diferents assignatures, tot i que normalment ja tenen un grup de watsup per fer-ho. El que si és evident, és que poden compartir informació i enllaços multimèdia o inclús dubtes. Però també pot servir per comentar els projectes que duen a terme en diferents àmbits, excursions, debats, etc. Fomentant la participació entre diferents departaments, treballs de estructuració dels processos, redacció, treballant competències d'aprenentatge, gestió, informàtiques i fent visible a les famílies i altres centres els projectes i activitats que es duen a terme.

La era de la informació, no és la era del coneixement. Per tant amb els blocs podem acotar aquesta informació i no pas per que absorbesquin més descripcions, sinó per treballar-la, fer, i que realment sigui coneixement, es a dir, que hagi estat funcional, procedimental i raonat.

19 de maig del 2015

POP STARS TRIVIA

PREZI: POP STARS TRIVIA 

Aquí teniu la meva presentació. Ja havia utilitzat PREZI abans a les meves classes i aquesta presentació la vaig usar amb 3r ESO fa dues setmanes amb l'auxiliar de conversa i va funcionar molt bé. La presentació original no tenia música, però li he afegit les cançons, que van molt bé i ajuden un poc als alumnes.
Prezi m'agrada molt perquè les presentacions son molt dinàmiques i es poden afegir videos, música, fotografies, etc. També m'agrada perquè ja hi ha una gran quantitat de presentacions que són públiques i es poden compartir, i nosaltres les podem agafar i modificar, les adaptam a la nostra activitat. I després també la podem compartir, fer pública, o descarregar.




17 de maig del 2015

KEEP CALM AND BLOG ON

Els blocs són un bon recurs educatiu sobretot a primària, jo definiria el bloc com una extensió de l’aula en la qual pots continuar interactuant amb els alumnes. Jo com a tutora de 5è de primària tenc un bloc d’aula que és aquest:
A mi personalment m’agrada més el bloc d’aula, fer que cada alumne faci un bloc és molt bona idea però a l’escola on sóc hi ha una connexió dolentíssima.  El bloc és una eina ideal per penjar activitats de reforç o d’ampliació, per inserir vídeos relacionats amb les classes que es donen en un moment donat. El bloc va molt bé per ajudar als alumnes amb un treball penjant les instruccions, guió, webs d’utilitat, fer exàmens a través de les eines de google docs, penjar vídeos d’activitats o projectes que hem fet, etc. A més a més, es pot convertir el bloc en una espècie de biblioteca en línea plena de recursos com enciclopèdies, calculadores, diccionaris, atlas, etc.

Per altra banda, fent als alumnes participar al bloc, entrar i consultar-ho estàs formant als estudiants en noves tecnologies, els pots animar a posar comentaris, a contestar a preguntes del bloc, a donar opinions, a penjar presentacions o treballs que ells facin, etc.  Evidentment tot té els seus inconvenients, hi ha alumnes que no tenen possibilitat de connectar-se a Internet, però sempre que s’enviïn les activitats amb molta antelació i es doni informació als alumnes d’on hi ha llocs per poder connectar-se a Internet gratis com biblioteques, centres juvenils, etc. Inclús es pot intentar que quedi amb altre company de classe per fer les activitats, o posar al seu abast algun ordinador en temps de pati per poder mirar el bloc, sempre hi ha solucions...


Blocs

Jo trob que els blocs són un bon recurs educatius ja que per als alumnes són molt atractius. Crec que per alumnes de tercer cicle de primària, secundària i batxillerat són més atractius els blocs col·laboratius  perquè poden participar més independentment  ja que saben manejar les noves tecnologies.  L’inconvenient que sempre veig és que encara no tothom té internet a casa però sempre és pot cercar una solució…

El meu bloc, en aquest moments, hauria de ser bloc de classe ja que aniria adreçat a infantil. Així els pares podrien veure que es fa a classe, veure enllaços d’interès (vídeos, jocs…) per poder ser fàcil de manejar,  participar i comentar-ho amb els fills.

He provat com funciona això del bloc ja que per un curs en vaig haver d’obrir-ne un, no és difícil de manejar i el trob atractiu  però de moment no el tenc  actiu per falta de temps i per no sabre que posar. De moment m’estic formant.


Així que... 

16 de maig del 2015

ELS BLOCS COM A RECURS EDUCATIU

ELS BLOCS COM A RECURS EDUCATIU


Jo crec que els blocs són un bon recurs educatiu. Tots els tipus de bloc em resulten atractius pels alumnes (tant un bloc d'aula com un bloc d'alumne), tal vegada més que que un bloc s'adapti al meu alumnat penso que el tipus d'activitats o projectes que es realitzaran a classe durant tot el curs és allò que pot determinar que em decanti per un bloc o un altre, perquè tots dos tenen avantatges i inconvenients. 
No sóc molt experta en això dels blocs i he de reconèixer que, de totes les eines 2.0 que feim servir els professors, aquesta és la que més desconec i menys m'agrada (perquè tampoc li he dedicat tot el temps que podria o m'agradaria i penso que per fer-ne un bon ús, s'ha d'invertir un temps en controlar el seu funcionament i pensar també quin ús faran els alumnes d'ell). 
L'inconvenient principal que trobo als blocs és que els continguts, entrades o comentaris s'organitzen de més actuals a menys i s'ha de saber molt concretament allò que s'està cercant. 
El bloc d'aula té molts avantatges: permet el treball col.laboratiu (imprescindible avui en dia dins l'aula), integra més l'alumnat en la tasca que es realitza, canvia la relació entre alumnat i professor perquè també recau sobre l'alumne la decisió de què publicar i què no; i un alumne mateix pot plantejar preguntes o exercicis als companys, etc. 
Al meu bloc (el qual vaig crear per un curs de formació) li don poc ús, la veritat. Si el completàs, m'agradaria fer que un bloc d'aula adreçat als nivells que impartís en aquell moment i afegir molts més continguts multimèdia. 




15 de maig del 2015

Uso de Blogs (Sergio Picarzo)

I tu? Què penses? Creus que els blocs són un bon recurs educatiu? Quin tipus de bloc et resulta molt més atractiu pels teus alumnes, un bloc d’aula o un bloc d’alumne ? o potser ambdòs? Quins avantatges trobes? Quins inconvenients? No sé si tens un bloc o no, si ja en tens un, quin ús li dones? A quin nivell educatiu va adreçat? Si no en tens pensa que has de montar-ne un, quin ús li donaries? A quin nivell educatiu aniria adreçat? O potser ets anti-blocs?

En mi opinión los blogs educativos son excelentes herramientas que nos ayudan en el trabajo diario. Para los alumnos la utilización de los blogs resulta apasionante siempre que estén dispuestos a trabajar. A través de los mismos podemos presentar actividades en muy diferentes formatos. Entre las posibilidades podemos colgar Power Points que pueden utilizarse en cualquier momento con una simple conexión a Internet. También podemos enlazar documentos a través de google drive. Ello permite la edición en linea etc.

El blog en sí también puede utilizarse para almacenar material interesante, examenes e imágenes para trabajar la expresión escrita.

Creo que el blog de aula es interesante pero el alumnado prefiere un blog individual. El blog del alumno permite que el alumnado pueda adquirir mayor autonomía e independencia al trabajar. Se puede modelar según las necesidades individuales y el pupilo tiene la sensación de que es suyo.

En mi caso tengo un blog donde suelo colgar material del alumnado para después comentarlo y mejorarlo con el mismo. Al alumnado le hace ilusión observar como el docente se preocupa por la evolución del alumno.

En mi caso el blog lo utilizo para todos los niveles de la ESO excepto bachilerato para evitar que se saturen. En 1º ESO funciona muy bien.

11 de maig del 2015

primera prova de presentacions amb PREZI

Bé, ha estat un poc complicat ja que hi havia problemes tècnics, però a la fi crec que ho he aconseguit ( creuem els dits )... És una presentació sobre Shakespeare, molt senzilla i introductòria per a alumnes de 6è de Primària.
Espero que us agradi.

EL BLOC I LES SEVES POSSIBILITATS

El Bloc és una eina bàsica per a l´educació del segle XXI de la qual caldria fer-ne més ús. El problema ve donat quan tenim fallades tècniques i ens podem trobar en una situació de "bloqueig", ja que sovint el wifi, les actualitzacions, les incompatibilitats de programes, etc... ens fan males passades i per això un pla B sempre és necessari ( per si les incidències ).
El que és inevitable és que cal conèixer les possibilitats del Bloc per poder treuren profit, així que el mestre és qui ha de comprometre´s a "dominar" aquesta eina educativa en benefici de la tasca docent.
El Bloc, però, té el perill de convertir-se en un substitut del llibre de text i mimetitzar el seu ús, és a dir, l´única diferència és que el format és digital, però es compleix la mateixa funció ( docència tradicional ). Jo penso que hi ha d´haver un Bloc d´Aula i llavors un Bloc personal d´alumne.
Al Bloc d´Aula s´aglutinen les propostes, activitats, materials online, el debat en comú... Com si es tractàs d´una Sala d´Encontres. El Bloc individual permetria el desenvolupament de la creativitat de l´alumne, potenciant la seva autonomia i així centrar-se en aquells aspectes més interessants per a ell/ella.
Fa anys, abans de l´arribada dels portàtils a les aules, en vaig fer ús del Bloc d´Aula però no hi va haver resposta per parts dels alumnes ( només el visitaren dos o tres ), aconvertir-se en un monòleg del mestre sense auditori. Segurament no tenia molt clar com treure´n profit, i els alumnes no tenien l´oportunitat de accedir-hi a hores de classe ( molts a casa no tenien connexió internet, o no els feia pla consultar el meu bloc ). Per això penso que la implicació per part de l´alumnat ha de ser molt important, igual que la destresa del mestre en fer del Bloc una eina atractiva i funcional.
En conclusió, és una eina bàsica i de la que podem treure molt de profit, ajudant a millorar la comunicació amb les famílies i motivant l´alumnat a desenvolupar les seves competències en materia de noves tecnologies.

10 de maig del 2015

EDUCACIÓ, BLOCS I ALUMNES DE PRIMÀRIA

Bon vespre companys! Adjunt un article que versa sobre la temàtica dels blocs per si pot ser del vostre interès i/o ajuda. Document per a compartir

8 de maig del 2015

ÚS DEL BLOC COM A RECURS EDUCATIU

Bon dia a tots!

Per fi he aconseguit accedir al bloc! A diferència d'altres companys, aquest és el meu primer contacte amb un bloc, el qual considero que pot ser una eina força útil dins l'àmbit educatiu ja que, apart de potenciar destreses fonamentals (treball cooperatiu, capacitat de reflexió i de plasmar per escrit les nostres idees, millora del desenvolupament de l'ús de les TIC, entre d'altres), també sembla força fàcil d'usar i visualment atractiu.

Posats a elegir, jo triaria un bloc d'aula pel simple fet d'evitar la reproducció del model tradicional d'ensenyament ofert pel bloc del professor. De fet, crec que en aquest sentit el bloc d'aula no és una eina extremadament diferent a l'edmodo, el qual utilitz, en quant a les possibilitats que ens ofereix. Igual que a través de l'edmodo, el bloc d'aula afavoreix la col·laboració entre professors i alumnes. A més de poder utilitzar-se com a espai per anar penjant recursos adicionals per complementar els continguts vists a classe, també dóna la possibilitat d'interacció entre alumnes i professors ja que els alumnes poden fer qualsevol tipus de pregunta a través de la plataforma, la qual pot ser resposta tant pel mateix professor com per qualsevol altra persona que forma part del grup del bloc i/o l'edmodo. Per tant, donat que el bloc ofereix aquestes possibilitats, consider que pot ser una eina útil però també pens que segurament se'n pot treure més profit si l'utilitzes amb persones adultes i no adolescents ja que els seus interessos són molt diferents i, per norma general, els adults agraeixen poder tenir accés a material extra mentre que els adolescents de ben segur l'ignoren molts cops. No obstant això, el component atractiu també s'ha de tenir en compte ja que pot ser una font de motivació important pels alumnes de secundària.

Malgrat totes les qualitats positives associades a l'ús del bloc, consider que és important destacar que els professors haurien de tenir en compte certs aspectes a l'hora de decidir fer ús d'aquesta eina educativa. Per exemple, consider que s'hauria d'explicar als estudiants quin és el comportament acceptable tant com a autors com a lectors del bloc. Aquests haurien de tenir al seu abast informació sobre temes relacionats amb la privacitat, la seguretat i l'expressió lliure al bloc a fi d'evitar la publicació de contingut inapropiat. En definitiva, pens que com a primera passa se'ls hauria d'explicar com fer un bon ús del bloc, fet que es podria aconseguir, per exemple, oferint-los un model que els servís de "referent", per dir-ho d'alguna manera, i d'exemple il·lustratiu del funcionament del bloc.

Xisca Mesquida

3 de maig del 2015

EL BLOG DINS L'AULA

Hola a tothom,

ja fa temps que tenc el blog dins l'aula. Vaig començar en l'àmbit de tutoria, fent un blog on els alumnes i els seus pares podien comprovar si hi havia deures o exàmens programats. Cada mes hi havia un alumne encarregat de ficar cada dia aquestes dades al blog. La cosa va funcionar quan feia feina a un centre amb alumnes amb recursos i un nivell socioeconomic més o manco normals. Aquest curs, ho vàrem implantar un altra vegada, però ho hem deixat perquè ni els pares ni els alumnes estaven massa interessats i teníem una visita o dues a la setmana. Manca d'interès i manca de recursos. El pobre alumne que s'encarregava de ficar dades, em va plantejar que ho volia deixar. Pobre.

No tenc un blog de classe, però me pareix una eina que pot ser molt útil, ja que permet el contacte del professor amb els alumnes i dels elumnes entre ells. EL professor pot aprofitar per penjar-hi activitats de reforç o activitats d'ampliació de materia. deures, projectes, links interessants pels alumnes... 

Per  altra banda, l'alumne podria tenir el seu propi blog que pot emprar com un portfolio digital a on penjar les seves feines i tenir un recull per mostrar les coses que li agradin i  compartir-les amb els seus companys i amb el professor. Se m'ocorr una activitat .

Me pareix que pot ser una eina molt útil tant per tutoria com per la classe d'anglès.


Toni