Els blocs són un
bon recurs educatiu sobretot a primària, jo definiria el bloc com una extensió
de l’aula en la qual pots continuar interactuant amb els alumnes. Jo com a
tutora de 5è de primària tenc un bloc d’aula que és aquest:
A mi personalment m’agrada més el bloc d’aula, fer
que cada alumne faci un bloc és molt bona idea però a l’escola on sóc hi ha una
connexió dolentíssima. El bloc és una
eina ideal per penjar activitats de reforç o d’ampliació, per inserir vídeos
relacionats amb les classes que es donen en un moment donat. El bloc va molt bé
per ajudar als alumnes amb un treball penjant les instruccions, guió, webs
d’utilitat, fer exàmens a través de les eines de google docs, penjar vídeos
d’activitats o projectes que hem fet, etc. A més a més, es pot convertir el
bloc en una espècie de biblioteca en línea plena de recursos com enciclopèdies,
calculadores, diccionaris, atlas, etc.
Per altra banda, fent
als alumnes participar al bloc, entrar i consultar-ho estàs formant als
estudiants en noves tecnologies, els pots animar a posar comentaris, a
contestar a preguntes del bloc, a donar opinions, a penjar presentacions o
treballs que ells facin, etc. Evidentment
tot té els seus inconvenients, hi ha alumnes que no tenen possibilitat de
connectar-se a Internet, però sempre que s’enviïn les activitats amb molta
antelació i es doni informació als alumnes d’on hi ha llocs per poder
connectar-se a Internet gratis com biblioteques, centres juvenils, etc. Inclús
es pot intentar que quedi amb altre company de classe per fer les activitats, o
posar al seu abast algun ordinador en temps de pati per poder mirar el bloc,
sempre hi ha solucions...


