Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris blocs. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris blocs. Mostrar tots els missatges

17 de maig del 2015

KEEP CALM AND BLOG ON

Els blocs són un bon recurs educatiu sobretot a primària, jo definiria el bloc com una extensió de l’aula en la qual pots continuar interactuant amb els alumnes. Jo com a tutora de 5è de primària tenc un bloc d’aula que és aquest:
A mi personalment m’agrada més el bloc d’aula, fer que cada alumne faci un bloc és molt bona idea però a l’escola on sóc hi ha una connexió dolentíssima.  El bloc és una eina ideal per penjar activitats de reforç o d’ampliació, per inserir vídeos relacionats amb les classes que es donen en un moment donat. El bloc va molt bé per ajudar als alumnes amb un treball penjant les instruccions, guió, webs d’utilitat, fer exàmens a través de les eines de google docs, penjar vídeos d’activitats o projectes que hem fet, etc. A més a més, es pot convertir el bloc en una espècie de biblioteca en línea plena de recursos com enciclopèdies, calculadores, diccionaris, atlas, etc.

Per altra banda, fent als alumnes participar al bloc, entrar i consultar-ho estàs formant als estudiants en noves tecnologies, els pots animar a posar comentaris, a contestar a preguntes del bloc, a donar opinions, a penjar presentacions o treballs que ells facin, etc.  Evidentment tot té els seus inconvenients, hi ha alumnes que no tenen possibilitat de connectar-se a Internet, però sempre que s’enviïn les activitats amb molta antelació i es doni informació als alumnes d’on hi ha llocs per poder connectar-se a Internet gratis com biblioteques, centres juvenils, etc. Inclús es pot intentar que quedi amb altre company de classe per fer les activitats, o posar al seu abast algun ordinador en temps de pati per poder mirar el bloc, sempre hi ha solucions...


11 de maig del 2015

primera prova de presentacions amb PREZI

Bé, ha estat un poc complicat ja que hi havia problemes tècnics, però a la fi crec que ho he aconseguit ( creuem els dits )... És una presentació sobre Shakespeare, molt senzilla i introductòria per a alumnes de 6è de Primària.
Espero que us agradi.

EL BLOC I LES SEVES POSSIBILITATS

El Bloc és una eina bàsica per a l´educació del segle XXI de la qual caldria fer-ne més ús. El problema ve donat quan tenim fallades tècniques i ens podem trobar en una situació de "bloqueig", ja que sovint el wifi, les actualitzacions, les incompatibilitats de programes, etc... ens fan males passades i per això un pla B sempre és necessari ( per si les incidències ).
El que és inevitable és que cal conèixer les possibilitats del Bloc per poder treuren profit, així que el mestre és qui ha de comprometre´s a "dominar" aquesta eina educativa en benefici de la tasca docent.
El Bloc, però, té el perill de convertir-se en un substitut del llibre de text i mimetitzar el seu ús, és a dir, l´única diferència és que el format és digital, però es compleix la mateixa funció ( docència tradicional ). Jo penso que hi ha d´haver un Bloc d´Aula i llavors un Bloc personal d´alumne.
Al Bloc d´Aula s´aglutinen les propostes, activitats, materials online, el debat en comú... Com si es tractàs d´una Sala d´Encontres. El Bloc individual permetria el desenvolupament de la creativitat de l´alumne, potenciant la seva autonomia i així centrar-se en aquells aspectes més interessants per a ell/ella.
Fa anys, abans de l´arribada dels portàtils a les aules, en vaig fer ús del Bloc d´Aula però no hi va haver resposta per parts dels alumnes ( només el visitaren dos o tres ), aconvertir-se en un monòleg del mestre sense auditori. Segurament no tenia molt clar com treure´n profit, i els alumnes no tenien l´oportunitat de accedir-hi a hores de classe ( molts a casa no tenien connexió internet, o no els feia pla consultar el meu bloc ). Per això penso que la implicació per part de l´alumnat ha de ser molt important, igual que la destresa del mestre en fer del Bloc una eina atractiva i funcional.
En conclusió, és una eina bàsica i de la que podem treure molt de profit, ajudant a millorar la comunicació amb les famílies i motivant l´alumnat a desenvolupar les seves competències en materia de noves tecnologies.

10 de maig del 2015

EDUCACIÓ, BLOCS I ALUMNES DE PRIMÀRIA

Bon vespre companys! Adjunt un article que versa sobre la temàtica dels blocs per si pot ser del vostre interès i/o ajuda. Document per a compartir

8 de maig del 2015

ÚS DEL BLOC COM A RECURS EDUCATIU

Bon dia a tots!

Per fi he aconseguit accedir al bloc! A diferència d'altres companys, aquest és el meu primer contacte amb un bloc, el qual considero que pot ser una eina força útil dins l'àmbit educatiu ja que, apart de potenciar destreses fonamentals (treball cooperatiu, capacitat de reflexió i de plasmar per escrit les nostres idees, millora del desenvolupament de l'ús de les TIC, entre d'altres), també sembla força fàcil d'usar i visualment atractiu.

Posats a elegir, jo triaria un bloc d'aula pel simple fet d'evitar la reproducció del model tradicional d'ensenyament ofert pel bloc del professor. De fet, crec que en aquest sentit el bloc d'aula no és una eina extremadament diferent a l'edmodo, el qual utilitz, en quant a les possibilitats que ens ofereix. Igual que a través de l'edmodo, el bloc d'aula afavoreix la col·laboració entre professors i alumnes. A més de poder utilitzar-se com a espai per anar penjant recursos adicionals per complementar els continguts vists a classe, també dóna la possibilitat d'interacció entre alumnes i professors ja que els alumnes poden fer qualsevol tipus de pregunta a través de la plataforma, la qual pot ser resposta tant pel mateix professor com per qualsevol altra persona que forma part del grup del bloc i/o l'edmodo. Per tant, donat que el bloc ofereix aquestes possibilitats, consider que pot ser una eina útil però també pens que segurament se'n pot treure més profit si l'utilitzes amb persones adultes i no adolescents ja que els seus interessos són molt diferents i, per norma general, els adults agraeixen poder tenir accés a material extra mentre que els adolescents de ben segur l'ignoren molts cops. No obstant això, el component atractiu també s'ha de tenir en compte ja que pot ser una font de motivació important pels alumnes de secundària.

Malgrat totes les qualitats positives associades a l'ús del bloc, consider que és important destacar que els professors haurien de tenir en compte certs aspectes a l'hora de decidir fer ús d'aquesta eina educativa. Per exemple, consider que s'hauria d'explicar als estudiants quin és el comportament acceptable tant com a autors com a lectors del bloc. Aquests haurien de tenir al seu abast informació sobre temes relacionats amb la privacitat, la seguretat i l'expressió lliure al bloc a fi d'evitar la publicació de contingut inapropiat. En definitiva, pens que com a primera passa se'ls hauria d'explicar com fer un bon ús del bloc, fet que es podria aconseguir, per exemple, oferint-los un model que els servís de "referent", per dir-ho d'alguna manera, i d'exemple il·lustratiu del funcionament del bloc.

Xisca Mesquida

3 de maig del 2015

EL BLOG DINS L'AULA

Hola a tothom,

ja fa temps que tenc el blog dins l'aula. Vaig començar en l'àmbit de tutoria, fent un blog on els alumnes i els seus pares podien comprovar si hi havia deures o exàmens programats. Cada mes hi havia un alumne encarregat de ficar cada dia aquestes dades al blog. La cosa va funcionar quan feia feina a un centre amb alumnes amb recursos i un nivell socioeconomic més o manco normals. Aquest curs, ho vàrem implantar un altra vegada, però ho hem deixat perquè ni els pares ni els alumnes estaven massa interessats i teníem una visita o dues a la setmana. Manca d'interès i manca de recursos. El pobre alumne que s'encarregava de ficar dades, em va plantejar que ho volia deixar. Pobre.

No tenc un blog de classe, però me pareix una eina que pot ser molt útil, ja que permet el contacte del professor amb els alumnes i dels elumnes entre ells. EL professor pot aprofitar per penjar-hi activitats de reforç o activitats d'ampliació de materia. deures, projectes, links interessants pels alumnes... 

Per  altra banda, l'alumne podria tenir el seu propi blog que pot emprar com un portfolio digital a on penjar les seves feines i tenir un recull per mostrar les coses que li agradin i  compartir-les amb els seus companys i amb el professor. Se m'ocorr una activitat .

Me pareix que pot ser una eina molt útil tant per tutoria com per la classe d'anglès.


Toni