Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris primària. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris primària. Mostrar tots els missatges

11 de maig del 2015

primera prova de presentacions amb PREZI

Bé, ha estat un poc complicat ja que hi havia problemes tècnics, però a la fi crec que ho he aconseguit ( creuem els dits )... És una presentació sobre Shakespeare, molt senzilla i introductòria per a alumnes de 6è de Primària.
Espero que us agradi.

EL BLOC I LES SEVES POSSIBILITATS

El Bloc és una eina bàsica per a l´educació del segle XXI de la qual caldria fer-ne més ús. El problema ve donat quan tenim fallades tècniques i ens podem trobar en una situació de "bloqueig", ja que sovint el wifi, les actualitzacions, les incompatibilitats de programes, etc... ens fan males passades i per això un pla B sempre és necessari ( per si les incidències ).
El que és inevitable és que cal conèixer les possibilitats del Bloc per poder treuren profit, així que el mestre és qui ha de comprometre´s a "dominar" aquesta eina educativa en benefici de la tasca docent.
El Bloc, però, té el perill de convertir-se en un substitut del llibre de text i mimetitzar el seu ús, és a dir, l´única diferència és que el format és digital, però es compleix la mateixa funció ( docència tradicional ). Jo penso que hi ha d´haver un Bloc d´Aula i llavors un Bloc personal d´alumne.
Al Bloc d´Aula s´aglutinen les propostes, activitats, materials online, el debat en comú... Com si es tractàs d´una Sala d´Encontres. El Bloc individual permetria el desenvolupament de la creativitat de l´alumne, potenciant la seva autonomia i així centrar-se en aquells aspectes més interessants per a ell/ella.
Fa anys, abans de l´arribada dels portàtils a les aules, en vaig fer ús del Bloc d´Aula però no hi va haver resposta per parts dels alumnes ( només el visitaren dos o tres ), aconvertir-se en un monòleg del mestre sense auditori. Segurament no tenia molt clar com treure´n profit, i els alumnes no tenien l´oportunitat de accedir-hi a hores de classe ( molts a casa no tenien connexió internet, o no els feia pla consultar el meu bloc ). Per això penso que la implicació per part de l´alumnat ha de ser molt important, igual que la destresa del mestre en fer del Bloc una eina atractiva i funcional.
En conclusió, és una eina bàsica i de la que podem treure molt de profit, ajudant a millorar la comunicació amb les famílies i motivant l´alumnat a desenvolupar les seves competències en materia de noves tecnologies.

10 de maig del 2015

EDUCACIÓ, BLOCS I ALUMNES DE PRIMÀRIA

Bon vespre companys! Adjunt un article que versa sobre la temàtica dels blocs per si pot ser del vostre interès i/o ajuda. Document per a compartir