30 de maig del 2015

Guia de Ibiza

 Utilizando el programa Powtoon he realizado una breve guia de la parte antigua de la cuidad. Dicha presentación se podría utizar para informar al alumnado acerca de aspectos históricos de la isla y trabajar aspectos gramaticales como el reported speech aprovechando los bocadillos a modo de comic que se puede crear con dicho programa.


Guia Ibiza


29 de maig del 2015

EMAZING PRESENTATIONS!


Hola,

Jo he creat una aplicación amb Emaze. La veritat és que he trobat les plantilles molt originals. He fet una mini presentación del Future Perfect perquè la presentación de la gramática sempre és una tasca difícil per als profes i els alumnes d'idiomes i tot el que sigui fer-ho visualment més atractiu ajuda. La veritat és que no coneixia aquesta eina i crec que em resultarà útil.



Aquí està el link

https://app.emaze.com/@ALFZOQZF/future-perfect

Mònica

Presentació Emaze (2)

He creat una presentació amb "emaze" per treballar a través de la metodologia del model sistèmic,es a dir, a partir dels coneixements previs dels alumnes, mitjançant el treball cooperatiu. A més aquest model intenta passar de la simple descripció i memorització de fets, continguts, cap a l'activació dels alumnes, a través de l'estimulació del pensament, la realització de processos manuals, l'explicació d'aquests, la valoració conjunta i la millora final del producte a exposar.

També ho podeu trobar al següent enllaç:

https://app.emaze.com/@ALFQOWLQ/sistemic





Joan Pere Galmés Barceló 

25 de maig del 2015

Daily routines



He fet un presentació amb Powtoon sobre les rutines diàries per a 1r d'ESO. M'ha semblat un aplicació molt senzilla i clara i alhora diferent, gràcies a les icones animades. És molt fàcil afegir imatges, vídeos, música i text. De segur que la tornaré a emprar.


les prépositions et les pays


La meva presentació amb PhotoPeach

            He fet una petita activitat amb les preposicions i el seu ús amb els països. Cada pregunta del quiz està il·lustrada amb una foto del lloc (algunes d'elles són meves).

           Ah, és per a la classe de francès per al nivell de 1r ESO o de repàs a segon.

                                      J'espère que vous l'aimerez


PRESENTACIÓ AMB PREZI

Aquí penjo la meva presentació que és una petita guía per a que companys/es d'infantil poguin introduir la rutina del temps en anglès.
En un principi havia utilitzat el googleslide però com quedava molt igual al powerpoint, he utilitzat el prezi.
M'agrada perquè permet anar a la "diapositiva" sense haver de passar per altres.

http://prezi.com/hdcadonodwrg/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share



PRESENTACIÓ AMB PREZI

Aquí os dejo mi presentación con Prezi.

He utilizado esta aplicación porque es ideal para elaborar material educativo, pues favorece el aprendizaje de forma visual y de manera organizada. Además es gratuita y se pueden usar videos, imágenes y otros soportes gráficos para la explicación de los contenidos. Es fácil, original y práctica para usar en clase.




Espero que os guste!

Saludos a todos!

Gema

PRESENTACIÓ AMB EMAZE



És la primera vegada que utilitzo una d'aquestes aplicacions proposades per crear presentacions. M'he decantat totalment per Emaze per la simplicitat que m'ha suposat la mateixa. La presentació estaria destinada a alumnes de la primària, els més petits de l'etapa. Estic motivada i animada perquè, a poc a poc m'anim a conèixer aquestes eines i a possar-les en marxa! :-)



24 de maig del 2015

PRESENTACIÓ AMB EMAZE

He fet una presentació amb Emaze, per ser la primera vegada que he emprat aquest programa en línea ha estat molt fàcil i intuïtiu. M'ha agradat molt i el continuaré emprant d'aquí en endavant. Powered by emaze

Presentació amb Slideshare

Hola company@s!

He feta una presentació d'un curs de 2nESO, utilitzant el Slideshare. M'aparegut una eina intuitiva i relativament fàcil. He treballat amb unes fotos de la meva càmara digital, que he tingut que reduïr i fer uns retoques amb el Picmonkey. Esper utilitzar aquest tipus d'eina digital en el futur perquè hem resulta molt atractiva.
Salut,
CArmen García.

MI PRESENTACIÓN CON POWTOON




He elegido esta herramienta porque me ha parecido una forma super original, fácil y divertida de realizar presentaciones online, que resulta muy útil para crear motivadores y atractivos contenidos o dejar que los alumnos se expresen dando rienda suelta a su imaginación.

Con respecto a otras herramientas de creación de presentaciones (Power Point, Impress, Google Drive…) Powtoon tiene la ventaja de que nos permite hacer presentaciones en formato animación, creadas a partir de viñetas a las que podremos añadir efectos de sonido: la música que más nos guste o nuestra propia voz.

Además, es gratuita y sin límite de tiempo y podemos elegir entre una presentación usual, que permite hacer pausas cuando estamos ante una audiencia, o un vídeo (opción movie), que mostrará nuestra creación sin pausas. Su gran variedad de tipografías, diferentes fondos y modalidades de transición entre una a otra viñeta la convierten en una herramienta especialmente indicada para la creación de presentaciones desenfadadas, especialmente recomendable para trabajar con los alumnos más pequeños.

23 de maig del 2015

Ben

Hola a tots,

Aquesta és la meva presentación, esper que vos agradi. He emprat la eina 'Photopeach' perquè és la que més m'agrada. Primer vaig probar amb 'Prezi' però no em va convèncer per aquesta presentació.
Jo vull crear sobretot projectes didàctics però aquesta vegada he volgut fer una demanda social d'un tema que em preocupa, que ens preocupa a molts. Al principi de la presentació he retocat les fotos amb 'Picmonkey' per donar un poc d'uniformitat a la presentació. Les primeres fotos tenen un tono sepia, la resta les he deixades tal i com estaven a internet. La cançó de fons és una cançó que en Michael Jackson va dedicar a la seva petita mascota, un ratolí anomenat Ben.
Salut, Emma

Ben on PhotoPeach


22 de maig del 2015

LET'S TALK ABOUT PETS!

Hola companys!
Per fer aquesta presentació he usat GOOGLE SLIDES, ja que no necessites descarregarte cap programa i només cal tenir GOOGLE DRIVE. De totes maneres trob que el programa és una mica simple i no pots fer gaire "virgueries".
He aprofitat la fotografia que ja havia editat en la unitat 3 per fer una presentació relacionada amb els animals, especialment els animals domèstics.
Let's talk about pets!

21 de maig del 2015

Presentació prezi

Bon dia companys,

Aquí hi ha la meva presentació que versa sobre la temàtica de "environment & natural disasters". La intenció seria usar-la com a lead-in a l'hora d'introduir aquest tema curricular als alumnes de la EOI per esbrinar què saben sobre aquesta temàtica abans de treballar-la amb més profunditat.

En quant a l'eina usada per crear la presentació he elegit prezi. No havia utilitzat mai aquesta aplicació però em sembla força interessant ja que permet crear presentacions força originals i atractives pels nostres alumnes, fet que és absolutament important si volem mantenir la seva atenció.
Pel que fa a la cançó que he introduit a la presentació, la idea és escoltar-la a l'inici, abans de començar, fent una activitat de fill in the gaps, per exemple. És a dir, la cançó podria ser un warm-up abans del lead-in.


Cal emprar els recursos disponibles que ens permetin motivar i treballar de manera cooperativa i eficient amb els alumnes, i el bloc pot ser de gran utilitat.
Com qualsevol recurs, la seva eficàcia dependrà de la utilitat que li donem. Per tant, podem usar-lo de diferents maneres, per exemple amb el bloc del professor, pot utilitzar-se com a eina introductòria o de revisió. Així com penjant algun article, vídeo o qualsevol recurs es pot treballar una activitat prèvia al nou temari. També, per penjar eines de resum, esquemes, aspectes a destacar, recordatoris o per conèixer més.

El què considero més útil és el bloc d'aula i/o dels alumnes. En el primer, es pot engrescar als alumnes propiciant activitats de participació al bloc a través d'activitats de recerca d'informació, la resposta a preguntes, la publicació d'esquemes, resums, possibles preguntes, respostes a qüestions plantejades, etc. que pugin servir per dinamitzar el procés d'aprenentatge i proporcionar un espai on quedin reflectits aprenentatges, com una activitat més. També es pot combinar amb el treball amb grup, on cada grup ha de pujar la seva tasca.
Pel que fa al bloc d'alumnes, considero que pot ser un espai on ells mateixos poden autogestionar-se en les diferents assignatures, tot i que normalment ja tenen un grup de watsup per fer-ho. El que si és evident, és que poden compartir informació i enllaços multimèdia o inclús dubtes. Però també pot servir per comentar els projectes que duen a terme en diferents àmbits, excursions, debats, etc. Fomentant la participació entre diferents departaments, treballs de estructuració dels processos, redacció, treballant competències d'aprenentatge, gestió, informàtiques i fent visible a les famílies i altres centres els projectes i activitats que es duen a terme.

La era de la informació, no és la era del coneixement. Per tant amb els blocs podem acotar aquesta informació i no pas per que absorbesquin més descripcions, sinó per treballar-la, fer, i que realment sigui coneixement, es a dir, que hagi estat funcional, procedimental i raonat.

19 de maig del 2015

PRESENTACIO: EMAZE

   Aqui teniu la meva presentació feta amb EMAZE. Inicialment ho he volgut fer usant PREZI, però no m'he arribat a aclarir. M'ha agradat poder fer feina sense haver de descarregar ningun software al meu ordinador. Me resulten utils les plantilles ja disenyades. Per fer-ne una de nova, m'estim mes Power Point, que el tenc mes a ma i ja me surten les presentacions com a ¨"xurro".
Tony


Powered by emaze

POP STARS TRIVIA

PREZI: POP STARS TRIVIA 

Aquí teniu la meva presentació. Ja havia utilitzat PREZI abans a les meves classes i aquesta presentació la vaig usar amb 3r ESO fa dues setmanes amb l'auxiliar de conversa i va funcionar molt bé. La presentació original no tenia música, però li he afegit les cançons, que van molt bé i ajuden un poc als alumnes.
Prezi m'agrada molt perquè les presentacions son molt dinàmiques i es poden afegir videos, música, fotografies, etc. També m'agrada perquè ja hi ha una gran quantitat de presentacions que són públiques i es poden compartir, i nosaltres les podem agafar i modificar, les adaptam a la nostra activitat. I després també la podem compartir, fer pública, o descarregar.




18 de maig del 2015

'Frikitic'

Hola a tots i totes,

Que què em pensó dels blocs? Bé, jo he de dir que a mi tots els recursos TIC m'agraden. Em defineixo a jo mateixa com una 'frikitic'. Però jo prefereixo crear a comunicar, per això em decanto més per plataformes tipo Jclic, llibres Lim, Hot potatoes, etc.
Ara bé, a l'hora de comunicar-se amb els alumnes els blocs són una important eina que no podem obviar. Pels alumnes trob que és una eina molt important per comunicar-se amb el mestre i amb altres companys d'una manera més distendida sense la sensació de serietat que dóna l'aula.
Per altre banda penso que en la actualitat hi ha altres plataformes com la Moodle o el whats up que han desbancat una mica als blocs tant d'aula com els personals. Jo mateixa prefereixo la plataforma Moodle de l'escola perquè tinc la possibilitat de comunicar-me amb thotom, i ademés puc penjar activitats i feinetas de manera més sencilla i rápida que no pas amb el bloc d'aula.
Per acabar he pujat un video de la serie 'Big bang' perquè vaig trovar divertida i curiosa la conversa entre dues de les protagonistes parlant sobre blocs.
Emma

Blocs: un pont entre professor i alumnes


Els blocs són un bon recurs educatiu perquè permeten una interacció entre professor i alumnes fora de l'aula. Tenen moltes advantatges, com ara:
- crear un bloc amb relativa facilitat.
- penjar exercicis de reforç o d'ampliació per als alumnes.
- penjar apunts, vídeos i esquemes dels continguts a classe que serveixin per repassar o per alumnes que han faltat a classe.
- publicar treballs dels alumnes per a què tots els alumnes i famílies puguin veure.
- publicar recordatoris de dates d'exàmens, entrega de treballs, ...
- demanar dubtes sobre qüestions no aclarides a classe, sobretot per alumnes tímids que no volen demanar a classe.

D'altra banda, trobo que l'ordre cronològic d'un bloc no és prou clar quan algú vol cercar alguna cosa. Les etiquetes estan bé, però quan hi ha massa entrades amb la mateixa etiqueta un alumne es pot cansar d'intentar trobar allò que cercava.  


No he emprat mai un bloc, però si en tingués un ho adreçaria a 1r d'ESO, ja que és el nivell que normalment tenc. En quant al bloc d'aula i el blocs de l'alumne, m'estimo més un bloc d'aula ja que tothom participa al mateix bloc i tothom té un mateix referent on anar. Els blocs dels alumnes em semblen que són un poc repetitius, ja que tots els alumnes fan les mateixes activitats, i per tant, jo crearia una entrada al bloc d'aula per a cada treball de classe que fessin i tothom ho penjaria allà mateix. Personalment, trobo més enrequidor un bloc d'aula, ja que, com he dit abans, és un pont entre alumnes i professor fora de l'aula.
TO HAVE OR NOT TO HAVE A BLOG...



Hola a tots,

 

Crec que els blocs poden ser un bon recurs educatiu però que requereixen crear un hàbit entre els alumnes. Segurament és molt més fàcil crear un bloc a primària o a la ESO que fer-ho de bell nou a batxillerat. Jo sóc professora d’adults i haig de reconéixer que no he tingut mai bloc a la meva aula i he preferit plataformes com Edmodo i Moodle perquè crec que per les necessitats d’aquest col·lectiu funcionen millor.  Jo em decantaria pel bloc de l’aula perquè trobo que pot tenir molts avantatges entre els quals l’afavoriment de la comunicació entre alumnes, els treballs col·laboratius, una manera diferent i més engrescadora de treballar fora de la classe.

 


Mònica
BLOC COMO RECURSO EDUCATIVO


   Personalmente siempre me ha interesado la participación del alumnado en actividades educativas y culturales, por lo que considero que un bloc de aula es la mejor herramienta para compartir opiniones, ideas y trabajo de clase común. Yo no tengo ninguno de mi especialidad porque no dispongo ni de tiempo ni de recursos suficientemente buenos y originales como para crearlo. Aún estoy recopilando y buscando información para empezar a crear uno.
 
   Además, el bloc permite que cualquier persona tenga espacio en internet, amplíe la libertad de expresión y el intercambio de información. Es una manera nueva y dinámica para motivar al alumnado a participar en su propio aprendizaje e integrarse en las TIC, al mismo tiempo que se crean más vínculos de comunicación entre alumnado y profesorado para un buen funcionamiento de la clase. Pues como bien decía Tíscar Lara, "los blogs establecen un canal de comunicación informal entre profesor y alumno, promueven la interacción social, dotan al alumno con un medio personal para la experimentación de su propio aprendizaje y, por último, son fáciles de asimilar basándose en algunos conocimientos previos sobre tecnología digital.
   Esta declaración de Tíscar Lara define bien lo que es un bloc para mí y su principal objetivo en nuestra labor docente.


Cati and English

Hola!

Personalment, crec que el bloc és un recurs educatiu boníssim, útil, dinàmic, participatiu, il·lustratiu, etc. Va molt bé per acabar d’enllestir algun tema donat dins classe i poder-lo aprofundir a casa amb ajudes més interactives, visuals, etc. Ja sigui com a material extra o com a tasca obligatòria.

 Pens que és més atractiu un bloc d’aula, on tots els alumnes poden col·laborar allà mateix i tots veuen i comparteixen les aportacions. Els blocs d’aula tenen més avantatges, especialment per al professor, el qual no ha de controlar tots els blocs dels alumnes sinó només aportar teories i tasques a fer i corregir-les.



El vaig estrenar fent un curs de noves tecnologies i de tant en quan el vaig actualitzant si trobo algun recurs útil o si puc ajudar a alguns alumnes. El fet de ser professora interina i fins ara substituta no m’ha permès emprar un bloc propi per als meus alumnes durant tot un curs. De totes maneres el meu bloc tant va adreçat a adults com a més jovenets però sobretot dins l’etapa de secundària.

C U !! :)




                       SUR LE BLOG 
            


                     Personalment, no som un gran expert en l'ús dels blocs, tot i que reconec la seves possibilitats com a recurs per a l'aprenentatge, especialment quant a la seva aplicació en llengües: tasques de comprensió lectora, integrar diferents fonts de informació, pràctica de l'escriptura en diferents contextos socials, diferents gèneres i formats o integració de textos amb elements gràfics i multimèdia, són només algunes de les possibles aplicacions.

                         Trobo que els blocs d'aula, tot i tenir grans potencialitats, poden presentar el problema d'esdevenir classes "extra" amb tot un seguit de recursos per a fer a casa; penso que encara que siguin molt interessants, la manca de temps i el volum de deures i feines dels alumnes el converteixen en poc emprat.

                          M'agradaria aprofundir en el blocs d'alumne, ja que no n'he emprat mai cap. Penso que per aplicar a l'escriptura col·lectiva, pot ser molt útil ja que dóna la possibilitats a tots de ser autors, lectors, correctors, comentaristes, etc...


                            Per acabar,  vull reflectir la meva experiència amb els blocs; moltes vegades m'he trobat amb tot un seguit d'aportacions i comentaris inabastables que fan que es perdi l'atractiu d'aquesta eina. En sentir-se desbordat, hom acaba per deixar de seguir el fil i les seves entrades són cada vegada menys freqüents. Una possible solució es emprar més els blocs cooperatius amb un producte final definit, aprendre a emprar de manera eficient aquests blocs, donar temps a classe per als projectes col·laboraries o combinar textos amb recursos digitals (vídeo, àudio, imatges, enllaços a altres recursos) que dinamitzin els continguts dels nostres blocs.

17 de maig del 2015

KEEP CALM AND BLOG ON

Els blocs són un bon recurs educatiu sobretot a primària, jo definiria el bloc com una extensió de l’aula en la qual pots continuar interactuant amb els alumnes. Jo com a tutora de 5è de primària tenc un bloc d’aula que és aquest:
A mi personalment m’agrada més el bloc d’aula, fer que cada alumne faci un bloc és molt bona idea però a l’escola on sóc hi ha una connexió dolentíssima.  El bloc és una eina ideal per penjar activitats de reforç o d’ampliació, per inserir vídeos relacionats amb les classes que es donen en un moment donat. El bloc va molt bé per ajudar als alumnes amb un treball penjant les instruccions, guió, webs d’utilitat, fer exàmens a través de les eines de google docs, penjar vídeos d’activitats o projectes que hem fet, etc. A més a més, es pot convertir el bloc en una espècie de biblioteca en línea plena de recursos com enciclopèdies, calculadores, diccionaris, atlas, etc.

Per altra banda, fent als alumnes participar al bloc, entrar i consultar-ho estàs formant als estudiants en noves tecnologies, els pots animar a posar comentaris, a contestar a preguntes del bloc, a donar opinions, a penjar presentacions o treballs que ells facin, etc.  Evidentment tot té els seus inconvenients, hi ha alumnes que no tenen possibilitat de connectar-se a Internet, però sempre que s’enviïn les activitats amb molta antelació i es doni informació als alumnes d’on hi ha llocs per poder connectar-se a Internet gratis com biblioteques, centres juvenils, etc. Inclús es pot intentar que quedi amb altre company de classe per fer les activitats, o posar al seu abast algun ordinador en temps de pati per poder mirar el bloc, sempre hi ha solucions...


Blocs

Jo trob que els blocs són un bon recurs educatius ja que per als alumnes són molt atractius. Crec que per alumnes de tercer cicle de primària, secundària i batxillerat són més atractius els blocs col·laboratius  perquè poden participar més independentment  ja que saben manejar les noves tecnologies.  L’inconvenient que sempre veig és que encara no tothom té internet a casa però sempre és pot cercar una solució…

El meu bloc, en aquest moments, hauria de ser bloc de classe ja que aniria adreçat a infantil. Així els pares podrien veure que es fa a classe, veure enllaços d’interès (vídeos, jocs…) per poder ser fàcil de manejar,  participar i comentar-ho amb els fills.

He provat com funciona això del bloc ja que per un curs en vaig haver d’obrir-ne un, no és difícil de manejar i el trob atractiu  però de moment no el tenc  actiu per falta de temps i per no sabre que posar. De moment m’estic formant.


Així que... 

16 de maig del 2015

ELS BLOCS COM A RECURS EDUCATIU

ELS BLOCS COM A RECURS EDUCATIU


Jo crec que els blocs són un bon recurs educatiu. Tots els tipus de bloc em resulten atractius pels alumnes (tant un bloc d'aula com un bloc d'alumne), tal vegada més que que un bloc s'adapti al meu alumnat penso que el tipus d'activitats o projectes que es realitzaran a classe durant tot el curs és allò que pot determinar que em decanti per un bloc o un altre, perquè tots dos tenen avantatges i inconvenients. 
No sóc molt experta en això dels blocs i he de reconèixer que, de totes les eines 2.0 que feim servir els professors, aquesta és la que més desconec i menys m'agrada (perquè tampoc li he dedicat tot el temps que podria o m'agradaria i penso que per fer-ne un bon ús, s'ha d'invertir un temps en controlar el seu funcionament i pensar també quin ús faran els alumnes d'ell). 
L'inconvenient principal que trobo als blocs és que els continguts, entrades o comentaris s'organitzen de més actuals a menys i s'ha de saber molt concretament allò que s'està cercant. 
El bloc d'aula té molts avantatges: permet el treball col.laboratiu (imprescindible avui en dia dins l'aula), integra més l'alumnat en la tasca que es realitza, canvia la relació entre alumnat i professor perquè també recau sobre l'alumne la decisió de què publicar i què no; i un alumne mateix pot plantejar preguntes o exercicis als companys, etc. 
Al meu bloc (el qual vaig crear per un curs de formació) li don poc ús, la veritat. Si el completàs, m'agradaria fer que un bloc d'aula adreçat als nivells que impartís en aquell moment i afegir molts més continguts multimèdia. 




15 de maig del 2015

Noves generacions_blocs jaaa !!!

Hola !!

Sóc Carmen García i penso que els blocs són un bon recurs educatiu si pensem que les noves generacions han crescut amb Internet i requereixen nous enfocament metodològics.
Les web 2.0 o web social aporten audios,vídeos, presentacions .. que fan l'aprendre molt atractiu.
Els professors poden utilitzar els blocs per acostar-se als alumnes de noves maneres i no tant sols en l'aula.
Jo prefereix un bloc d'aula per poder fer activitats col.laboratives del tipus writings,readings...i a més, com mai he fet un, prefereix que sigui jo el que ho faci servir, es a dir, controlar jo el bloc, més endavant que siguin els alumnes.
 
No faig servir encara cap blog, peró estic molt interessada en fer-ho, perquè cada vegada que demano un writing ho faig  en el aula, i tinc tant d' alumnes, que a voltes els dono una adreça de gmail i alli m'els envien.
En fin, renovar-se o morir !!!!


Salut,

Carmen.

Uso de Blogs (Sergio Picarzo)

I tu? Què penses? Creus que els blocs són un bon recurs educatiu? Quin tipus de bloc et resulta molt més atractiu pels teus alumnes, un bloc d’aula o un bloc d’alumne ? o potser ambdòs? Quins avantatges trobes? Quins inconvenients? No sé si tens un bloc o no, si ja en tens un, quin ús li dones? A quin nivell educatiu va adreçat? Si no en tens pensa que has de montar-ne un, quin ús li donaries? A quin nivell educatiu aniria adreçat? O potser ets anti-blocs?

En mi opinión los blogs educativos son excelentes herramientas que nos ayudan en el trabajo diario. Para los alumnos la utilización de los blogs resulta apasionante siempre que estén dispuestos a trabajar. A través de los mismos podemos presentar actividades en muy diferentes formatos. Entre las posibilidades podemos colgar Power Points que pueden utilizarse en cualquier momento con una simple conexión a Internet. También podemos enlazar documentos a través de google drive. Ello permite la edición en linea etc.

El blog en sí también puede utilizarse para almacenar material interesante, examenes e imágenes para trabajar la expresión escrita.

Creo que el blog de aula es interesante pero el alumnado prefiere un blog individual. El blog del alumno permite que el alumnado pueda adquirir mayor autonomía e independencia al trabajar. Se puede modelar según las necesidades individuales y el pupilo tiene la sensación de que es suyo.

En mi caso tengo un blog donde suelo colgar material del alumnado para después comentarlo y mejorarlo con el mismo. Al alumnado le hace ilusión observar como el docente se preocupa por la evolución del alumno.

En mi caso el blog lo utilizo para todos los niveles de la ESO excepto bachilerato para evitar que se saturen. En 1º ESO funciona muy bien.

Blocs educatius

Sense cap dubte, l'ús dels blocs com a eina educativa aporta, tant als creadors com als usuaris, avantatges i beneficis. Partint de la base que la utilització del bloc ja està emmarcada dins un àmbit educatiu, pens que ja s'ha aclarit el filtre de seguretat i de confiança de trasmissió/intercanvi de coneixements. La creació d'un bloc d'aula pot donar un sentit global i final a la tasca començada a dins la mateixa aula. Els alumnes senten que són ells mateixos els principals protagonistes del procés ensenyament-aprenentatge, i comptant amb la eina tan motivadora i enriquidora com és l'ordinador (tablet, portàtil, mòvil) creen estratègies de selecció i de creació d'opinions personals. 
Ara per ara, la meva única experiència com a creadora de bloc adreçat a l'aula, es troba concretat en la realització del curs FaD de creació de blocs amb blogger. Per diversos motius, no vaig continuar amb la tasca de creació i de edició del blog...però no descart en un futur pròxim, poder trobar el moment per poder continuar amb la feina. 

11 de maig del 2015

primera prova de presentacions amb PREZI

Bé, ha estat un poc complicat ja que hi havia problemes tècnics, però a la fi crec que ho he aconseguit ( creuem els dits )... És una presentació sobre Shakespeare, molt senzilla i introductòria per a alumnes de 6è de Primària.
Espero que us agradi.

EL BLOC I LES SEVES POSSIBILITATS

El Bloc és una eina bàsica per a l´educació del segle XXI de la qual caldria fer-ne més ús. El problema ve donat quan tenim fallades tècniques i ens podem trobar en una situació de "bloqueig", ja que sovint el wifi, les actualitzacions, les incompatibilitats de programes, etc... ens fan males passades i per això un pla B sempre és necessari ( per si les incidències ).
El que és inevitable és que cal conèixer les possibilitats del Bloc per poder treuren profit, així que el mestre és qui ha de comprometre´s a "dominar" aquesta eina educativa en benefici de la tasca docent.
El Bloc, però, té el perill de convertir-se en un substitut del llibre de text i mimetitzar el seu ús, és a dir, l´única diferència és que el format és digital, però es compleix la mateixa funció ( docència tradicional ). Jo penso que hi ha d´haver un Bloc d´Aula i llavors un Bloc personal d´alumne.
Al Bloc d´Aula s´aglutinen les propostes, activitats, materials online, el debat en comú... Com si es tractàs d´una Sala d´Encontres. El Bloc individual permetria el desenvolupament de la creativitat de l´alumne, potenciant la seva autonomia i així centrar-se en aquells aspectes més interessants per a ell/ella.
Fa anys, abans de l´arribada dels portàtils a les aules, en vaig fer ús del Bloc d´Aula però no hi va haver resposta per parts dels alumnes ( només el visitaren dos o tres ), aconvertir-se en un monòleg del mestre sense auditori. Segurament no tenia molt clar com treure´n profit, i els alumnes no tenien l´oportunitat de accedir-hi a hores de classe ( molts a casa no tenien connexió internet, o no els feia pla consultar el meu bloc ). Per això penso que la implicació per part de l´alumnat ha de ser molt important, igual que la destresa del mestre en fer del Bloc una eina atractiva i funcional.
En conclusió, és una eina bàsica i de la que podem treure molt de profit, ajudant a millorar la comunicació amb les famílies i motivant l´alumnat a desenvolupar les seves competències en materia de noves tecnologies.

VIDEOTUTORIAL - COM INSERIR VÍDEO O PRESENTACIONS

Esper que aquest vídeo tutorial us ajudi a l'hora d'inserir un vídeo o una presentació en el nostre blog.


10 de maig del 2015

EDUCACIÓ, BLOCS I ALUMNES DE PRIMÀRIA

Bon vespre companys! Adjunt un article que versa sobre la temàtica dels blocs per si pot ser del vostre interès i/o ajuda. Document per a compartir

8 de maig del 2015

ÚS DEL BLOC COM A RECURS EDUCATIU

Bon dia a tots!

Per fi he aconseguit accedir al bloc! A diferència d'altres companys, aquest és el meu primer contacte amb un bloc, el qual considero que pot ser una eina força útil dins l'àmbit educatiu ja que, apart de potenciar destreses fonamentals (treball cooperatiu, capacitat de reflexió i de plasmar per escrit les nostres idees, millora del desenvolupament de l'ús de les TIC, entre d'altres), també sembla força fàcil d'usar i visualment atractiu.

Posats a elegir, jo triaria un bloc d'aula pel simple fet d'evitar la reproducció del model tradicional d'ensenyament ofert pel bloc del professor. De fet, crec que en aquest sentit el bloc d'aula no és una eina extremadament diferent a l'edmodo, el qual utilitz, en quant a les possibilitats que ens ofereix. Igual que a través de l'edmodo, el bloc d'aula afavoreix la col·laboració entre professors i alumnes. A més de poder utilitzar-se com a espai per anar penjant recursos adicionals per complementar els continguts vists a classe, també dóna la possibilitat d'interacció entre alumnes i professors ja que els alumnes poden fer qualsevol tipus de pregunta a través de la plataforma, la qual pot ser resposta tant pel mateix professor com per qualsevol altra persona que forma part del grup del bloc i/o l'edmodo. Per tant, donat que el bloc ofereix aquestes possibilitats, consider que pot ser una eina útil però també pens que segurament se'n pot treure més profit si l'utilitzes amb persones adultes i no adolescents ja que els seus interessos són molt diferents i, per norma general, els adults agraeixen poder tenir accés a material extra mentre que els adolescents de ben segur l'ignoren molts cops. No obstant això, el component atractiu també s'ha de tenir en compte ja que pot ser una font de motivació important pels alumnes de secundària.

Malgrat totes les qualitats positives associades a l'ús del bloc, consider que és important destacar que els professors haurien de tenir en compte certs aspectes a l'hora de decidir fer ús d'aquesta eina educativa. Per exemple, consider que s'hauria d'explicar als estudiants quin és el comportament acceptable tant com a autors com a lectors del bloc. Aquests haurien de tenir al seu abast informació sobre temes relacionats amb la privacitat, la seguretat i l'expressió lliure al bloc a fi d'evitar la publicació de contingut inapropiat. En definitiva, pens que com a primera passa se'ls hauria d'explicar com fer un bon ús del bloc, fet que es podria aconseguir, per exemple, oferint-los un model que els servís de "referent", per dir-ho d'alguna manera, i d'exemple il·lustratiu del funcionament del bloc.

Xisca Mesquida

3 de maig del 2015

EL BLOG DINS L'AULA

Hola a tothom,

ja fa temps que tenc el blog dins l'aula. Vaig començar en l'àmbit de tutoria, fent un blog on els alumnes i els seus pares podien comprovar si hi havia deures o exàmens programats. Cada mes hi havia un alumne encarregat de ficar cada dia aquestes dades al blog. La cosa va funcionar quan feia feina a un centre amb alumnes amb recursos i un nivell socioeconomic més o manco normals. Aquest curs, ho vàrem implantar un altra vegada, però ho hem deixat perquè ni els pares ni els alumnes estaven massa interessats i teníem una visita o dues a la setmana. Manca d'interès i manca de recursos. El pobre alumne que s'encarregava de ficar dades, em va plantejar que ho volia deixar. Pobre.

No tenc un blog de classe, però me pareix una eina que pot ser molt útil, ja que permet el contacte del professor amb els alumnes i dels elumnes entre ells. EL professor pot aprofitar per penjar-hi activitats de reforç o activitats d'ampliació de materia. deures, projectes, links interessants pels alumnes... 

Per  altra banda, l'alumne podria tenir el seu propi blog que pot emprar com un portfolio digital a on penjar les seves feines i tenir un recull per mostrar les coses que li agradin i  compartir-les amb els seus companys i amb el professor. Se m'ocorr una activitat .

Me pareix que pot ser una eina molt útil tant per tutoria com per la classe d'anglès.


Toni