Els blocs són un bon recurs educatiu
perquè permeten una interacció entre professor i alumnes fora de l'aula. Tenen
moltes advantatges, com ara:
- crear un bloc amb relativa facilitat.
- penjar exercicis de reforç o
d'ampliació per als alumnes.
- penjar apunts, vídeos i esquemes dels
continguts a classe que serveixin per repassar o per alumnes que han faltat a
classe.
- publicar treballs dels alumnes per a
què tots els alumnes i famílies puguin veure.
- publicar recordatoris de dates
d'exàmens, entrega de treballs, ...
- demanar dubtes sobre qüestions no
aclarides a classe, sobretot per alumnes tímids que no volen demanar a classe.
D'altra banda, trobo que l'ordre
cronològic d'un bloc no és prou clar quan algú vol cercar alguna cosa. Les
etiquetes estan bé, però quan hi ha massa entrades amb la mateixa etiqueta un
alumne es pot cansar d'intentar trobar allò que cercava.
No he emprat mai un bloc, però si en
tingués un ho adreçaria a 1r d'ESO, ja que és el nivell que normalment tenc. En
quant al bloc d'aula i el blocs de l'alumne, m'estimo més un bloc d'aula ja que
tothom participa al mateix bloc i tothom té un mateix referent on anar. Els
blocs dels alumnes em semblen que són un poc repetitius, ja que tots els
alumnes fan les mateixes activitats, i per tant, jo crearia una entrada al bloc
d'aula per a cada treball de classe que fessin i tothom ho penjaria allà
mateix. Personalment, trobo més enrequidor un bloc d'aula, ja que, com he dit
abans, és un pont entre alumnes i professor fora de l'aula.




