Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris opinió. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris opinió. Mostrar tots els missatges

18 de maig del 2015

Blocs: un pont entre professor i alumnes


Els blocs són un bon recurs educatiu perquè permeten una interacció entre professor i alumnes fora de l'aula. Tenen moltes advantatges, com ara:
- crear un bloc amb relativa facilitat.
- penjar exercicis de reforç o d'ampliació per als alumnes.
- penjar apunts, vídeos i esquemes dels continguts a classe que serveixin per repassar o per alumnes que han faltat a classe.
- publicar treballs dels alumnes per a què tots els alumnes i famílies puguin veure.
- publicar recordatoris de dates d'exàmens, entrega de treballs, ...
- demanar dubtes sobre qüestions no aclarides a classe, sobretot per alumnes tímids que no volen demanar a classe.

D'altra banda, trobo que l'ordre cronològic d'un bloc no és prou clar quan algú vol cercar alguna cosa. Les etiquetes estan bé, però quan hi ha massa entrades amb la mateixa etiqueta un alumne es pot cansar d'intentar trobar allò que cercava.  


No he emprat mai un bloc, però si en tingués un ho adreçaria a 1r d'ESO, ja que és el nivell que normalment tenc. En quant al bloc d'aula i el blocs de l'alumne, m'estimo més un bloc d'aula ja que tothom participa al mateix bloc i tothom té un mateix referent on anar. Els blocs dels alumnes em semblen que són un poc repetitius, ja que tots els alumnes fan les mateixes activitats, i per tant, jo crearia una entrada al bloc d'aula per a cada treball de classe que fessin i tothom ho penjaria allà mateix. Personalment, trobo més enrequidor un bloc d'aula, ja que, com he dit abans, és un pont entre alumnes i professor fora de l'aula.

17 de maig del 2015

KEEP CALM AND BLOG ON

Els blocs són un bon recurs educatiu sobretot a primària, jo definiria el bloc com una extensió de l’aula en la qual pots continuar interactuant amb els alumnes. Jo com a tutora de 5è de primària tenc un bloc d’aula que és aquest:
A mi personalment m’agrada més el bloc d’aula, fer que cada alumne faci un bloc és molt bona idea però a l’escola on sóc hi ha una connexió dolentíssima.  El bloc és una eina ideal per penjar activitats de reforç o d’ampliació, per inserir vídeos relacionats amb les classes que es donen en un moment donat. El bloc va molt bé per ajudar als alumnes amb un treball penjant les instruccions, guió, webs d’utilitat, fer exàmens a través de les eines de google docs, penjar vídeos d’activitats o projectes que hem fet, etc. A més a més, es pot convertir el bloc en una espècie de biblioteca en línea plena de recursos com enciclopèdies, calculadores, diccionaris, atlas, etc.

Per altra banda, fent als alumnes participar al bloc, entrar i consultar-ho estàs formant als estudiants en noves tecnologies, els pots animar a posar comentaris, a contestar a preguntes del bloc, a donar opinions, a penjar presentacions o treballs que ells facin, etc.  Evidentment tot té els seus inconvenients, hi ha alumnes que no tenen possibilitat de connectar-se a Internet, però sempre que s’enviïn les activitats amb molta antelació i es doni informació als alumnes d’on hi ha llocs per poder connectar-se a Internet gratis com biblioteques, centres juvenils, etc. Inclús es pot intentar que quedi amb altre company de classe per fer les activitats, o posar al seu abast algun ordinador en temps de pati per poder mirar el bloc, sempre hi ha solucions...


Blocs

Jo trob que els blocs són un bon recurs educatius ja que per als alumnes són molt atractius. Crec que per alumnes de tercer cicle de primària, secundària i batxillerat són més atractius els blocs col·laboratius  perquè poden participar més independentment  ja que saben manejar les noves tecnologies.  L’inconvenient que sempre veig és que encara no tothom té internet a casa però sempre és pot cercar una solució…

El meu bloc, en aquest moments, hauria de ser bloc de classe ja que aniria adreçat a infantil. Així els pares podrien veure que es fa a classe, veure enllaços d’interès (vídeos, jocs…) per poder ser fàcil de manejar,  participar i comentar-ho amb els fills.

He provat com funciona això del bloc ja que per un curs en vaig haver d’obrir-ne un, no és difícil de manejar i el trob atractiu  però de moment no el tenc  actiu per falta de temps i per no sabre que posar. De moment m’estic formant.


Així que... 

16 de maig del 2015

ELS BLOCS COM A RECURS EDUCATIU

ELS BLOCS COM A RECURS EDUCATIU


Jo crec que els blocs són un bon recurs educatiu. Tots els tipus de bloc em resulten atractius pels alumnes (tant un bloc d'aula com un bloc d'alumne), tal vegada més que que un bloc s'adapti al meu alumnat penso que el tipus d'activitats o projectes que es realitzaran a classe durant tot el curs és allò que pot determinar que em decanti per un bloc o un altre, perquè tots dos tenen avantatges i inconvenients. 
No sóc molt experta en això dels blocs i he de reconèixer que, de totes les eines 2.0 que feim servir els professors, aquesta és la que més desconec i menys m'agrada (perquè tampoc li he dedicat tot el temps que podria o m'agradaria i penso que per fer-ne un bon ús, s'ha d'invertir un temps en controlar el seu funcionament i pensar també quin ús faran els alumnes d'ell). 
L'inconvenient principal que trobo als blocs és que els continguts, entrades o comentaris s'organitzen de més actuals a menys i s'ha de saber molt concretament allò que s'està cercant. 
El bloc d'aula té molts avantatges: permet el treball col.laboratiu (imprescindible avui en dia dins l'aula), integra més l'alumnat en la tasca que es realitza, canvia la relació entre alumnat i professor perquè també recau sobre l'alumne la decisió de què publicar i què no; i un alumne mateix pot plantejar preguntes o exercicis als companys, etc. 
Al meu bloc (el qual vaig crear per un curs de formació) li don poc ús, la veritat. Si el completàs, m'agradaria fer que un bloc d'aula adreçat als nivells que impartís en aquell moment i afegir molts més continguts multimèdia. 




15 de maig del 2015

Noves generacions_blocs jaaa !!!

Hola !!

Sóc Carmen García i penso que els blocs són un bon recurs educatiu si pensem que les noves generacions han crescut amb Internet i requereixen nous enfocament metodològics.
Les web 2.0 o web social aporten audios,vídeos, presentacions .. que fan l'aprendre molt atractiu.
Els professors poden utilitzar els blocs per acostar-se als alumnes de noves maneres i no tant sols en l'aula.
Jo prefereix un bloc d'aula per poder fer activitats col.laboratives del tipus writings,readings...i a més, com mai he fet un, prefereix que sigui jo el que ho faci servir, es a dir, controlar jo el bloc, més endavant que siguin els alumnes.
 
No faig servir encara cap blog, peró estic molt interessada en fer-ho, perquè cada vegada que demano un writing ho faig  en el aula, i tinc tant d' alumnes, que a voltes els dono una adreça de gmail i alli m'els envien.
En fin, renovar-se o morir !!!!


Salut,

Carmen.