Bon dia a tots!
Per fi he aconseguit accedir al bloc! A diferència d'altres companys, aquest és el meu primer contacte amb un bloc, el qual considero que pot ser una eina força útil dins l'àmbit educatiu ja que, apart de potenciar destreses fonamentals (treball cooperatiu, capacitat de reflexió i de plasmar per escrit les nostres idees, millora del desenvolupament de l'ús de les TIC, entre d'altres), també sembla força fàcil d'usar i visualment atractiu.
Posats a elegir, jo triaria un bloc d'aula pel simple fet d'evitar la reproducció del model tradicional d'ensenyament ofert pel bloc del professor. De fet, crec que en aquest sentit el bloc d'aula no és una eina extremadament diferent a l'edmodo, el qual utilitz, en quant a les possibilitats que ens ofereix. Igual que a través de l'edmodo, el bloc d'aula afavoreix la col·laboració entre professors i alumnes. A més de poder utilitzar-se com a espai per anar penjant recursos adicionals per complementar els continguts vists a classe, també dóna la possibilitat d'interacció entre alumnes i professors ja que els alumnes poden fer qualsevol tipus de pregunta a través de la plataforma, la qual pot ser resposta tant pel mateix professor com per qualsevol altra persona que forma part del grup del bloc i/o l'edmodo. Per tant, donat que el bloc ofereix aquestes possibilitats, consider que pot ser una eina útil però també pens que segurament se'n pot treure més profit si l'utilitzes amb persones adultes i no adolescents ja que els seus interessos són molt diferents i, per norma general, els adults agraeixen poder tenir accés a material extra mentre que els adolescents de ben segur l'ignoren molts cops. No obstant això, el component atractiu també s'ha de tenir en compte ja que pot ser una font de motivació important pels alumnes de secundària.
Malgrat totes les qualitats positives associades a l'ús del bloc, consider que és important destacar que els professors haurien de tenir en compte certs aspectes a l'hora de decidir fer ús d'aquesta eina educativa. Per exemple, consider que s'hauria d'explicar als estudiants quin és el comportament acceptable tant com a autors com a lectors del bloc. Aquests haurien de tenir al seu abast informació sobre temes relacionats amb la privacitat, la seguretat i l'expressió lliure al bloc a fi d'evitar la publicació de contingut inapropiat. En definitiva, pens que com a primera passa se'ls hauria d'explicar com fer un bon ús del bloc, fet que es podria aconseguir, per exemple, oferint-los un model que els servís de "referent", per dir-ho d'alguna manera, i d'exemple il·lustratiu del funcionament del bloc.
Xisca Mesquida
Xisca Mesquida

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada